Wij nodigen je regelmatig uit voor de lenscontrole

Afhankelijk van het soort lenzen, jouw ogen en eventuele problemen met lenzen word je door ons 1x per jaar of half jaar opgeroepen voor een lenscontrole. Deze controle is belangrijk want:

  • Je wilt gezond je lenzen blijven dragen.
  • Je ogen en de passing van de lens worden gecontroleerd.
  • De sterkte van je ogen wordt gecontroleerd.
  • We checken ook op tekenen van oogaandoeningen.

Tijdens de lenscontrole bij De OptiSjen bespreken we ook jouw levensstijl en wensen, dan kunnen we bijvoorbeeld aanpassingen doen m.b.t. je lenzen zelf, de gebruikte vloeistoffen, een bril naast je lenzen om je ogen rust te gunnen of een computerbril voor over je lenzen als je veel gebruik maakt van multimedia.

Maak een afspraak

Lenzen bestellen

    Bestel hier je lenzen en je krijgt bericht als ze voor je klaarliggen. Je kunt ze ook meenemen na je lenscontrole.

    Naam

    Telefoon

    Klantnummer

    Weet je je klantnummer niet? Vul dan je geboortedatum in

    E-mailadres

    Ik wil graag contactlenzen bestellen voor:

    Vraag / Opmerking

    Bij het lensabonnement zit je lenscontrole inbegrepen

    Problemen met lenzen

    Als je problemen hebt met je lenzen is de eerste regel: Doe de lenzen uit! Draag een paar dagen een bril zodat je ogen goed tot rust komen. Als je zachte lenzen of daglenzen hebt, gooi de oude lenzen weg en pak een nieuwe set. Als je aanhoudend een van de onderstaande klachten hebt, neem dan direct contact op.

    je hebt regelmatig hoofdpijn
    de contactlenzen voelen droog aan
    je voelt je lenzen zitten
    je ogen prikken of zijn heel droog
    je ziet wazig

    Vragen over lenzen

    De lens weggooien! Doe een nieuwe lens in. Heb je geen lenzen meer? Bel ons dan of stuur een email email@optisjen.nl

    Als je zachte lenzen hebt, kan het zijn dat je je lens hebt omgeklapt. Leg de lens op je vinger en kijk hoe de buitenrand loopt. Is de lens een kommetje dan zit hij goed, loopt de lensrand iets naar buiten dan is hij omgedraaid. Breng de lens terug naar de originele vorm. 
Is het probleem dan niet opgelost pak dan een nieuwe set lenzen, dan weet je zeker dat je goed zit.

    Heb je vormstabiele lenzen dan kun je, als je het kunt lezen, in de lens kijken. Hierin zit vaak een nummer met daarachter een letter gegrafeerd. Staat er geen nummer, dan kun je de lenzen omwisselen en kijken of je dan wel scherp kunt zien. Vaak weet je binnen een half uur wel of de lenzen goed zitten of niet. Blijf je klachten houden, bel ons dan.

    Het kan zijn dat je je lenzen hebt omgewisseld of dat de sterkte niet meer goed is. Het beste is om een afspraak te maken voor een lenscontrole. Je kunt tijdelijk een bril dragen.

    Je lenzen zijn misschien niet goed schoon gemaakt of als je er vaak last van hebt dan past de lensvloeistof niet bij jouw ogen. Neem dan contact met ons op.

    Dit kan te maken hebben met veranderende luchtvochtigheid, je traankwaliteit of de lensvloeistof. Bel ons op voor overleg.

    Als je aanvullend verzekerd bent, heb je via je zorgverzekeraar meestal 1x per 2 jaar recht op een zorgvergoeding bij aanschaf van nieuwe lenzen.

    Heb je klachten met lenzen: maak direct een afspraak!

    Ook als je je lenzen ergens anders hebt gehaald, kun je een afspraak maken voor een second opinion. Belangrijk is dat je niet blijft doorlopen met je klachten. Onze contactlensspecialist zal uitgebreid onderzoek doen en jou adviseren over mogelijke oplossingen.